اخبار و مقالات

تولید شکر رکورد زد/ 34 درصد عرضه شکر بیش از تقاضا
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:39:37
تولید شکر رکورد زد/ 34 درصد عرضه شکر بیش از تقاضا

















تولید شکر رکورد زد/ 34 درصد عرضه شکر بیش از تقاضا
تاریخ: 1395/04/31
شماره: 7143
بازدید: 56
معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت:سال گذشته مجموع تولید شکر یک میلیون و 200 هزار تن بوده که این رقم در سال جاری به یک میلیون و 500 هزار تن رسیده است.
 
حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عرضه شکر در بورس اظهار داشت: نمودار عرضه شکر در بورس کالا نشان دهنده این است که جمعا 180 هزار تن شکر توسط بازرگانی دولتی و شرکت نیشکر جنوب به بورس عرضه شده که تقریبا بیش از 80 درصد این رقم داد و ستد شده است.

وی با اشاره به بالابودن قیمت شکر در بازار داخلی گفت: هر کیلو شکر با نرخ مصوب دولت 2 هزار و 300 تومان در بورس کالا عرضه می شود به طوریکه طی 10 روز گذشته تا کنون یک ریال نیز به این مبلغ اضافه نشده است.

گفتنی است که دولت در سیاست های خود حمایت از تولید و تنظیم بازار را در دستور کار خود قرار داده و از طرفی هیچ محدودیتی برای خرید شکر در بورس برای افراد وجود ندارد و به عبارتی همه می توانند نیاز خود را از بورس کالا تامین کنند.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به رکورد تولید شکر افزود: سال گذشته مجموع تولید شکر یک میلیون و 200 هزار تن بوده که این رقم در سال جاری به یک میلیون و 500 هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انبارها مملو از شکر است و به عبارتی مشکلی در خصوص عرضه کالا به بورس وجود ندارد و در این میان تنها یک سری دلالان به دنبال برهم زدن تعادل و تلاطم در بازار هستند.

*** شکر کم یاب شد

قاسمعلی حسنی عضو هئیت مدیره اتحادیه مواد غذایی در گفتگو گفت: در حال حاضر شکر در اکثر بنکداری ها وجود ندارد، بنکداران عدم سوء مدیریت در واردات را از جمله دلایل اصلی این امر می دانند.

وی افزود: در برخی بنکداری ها شکر بالای نرخ مصوب عرضه می شود.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مواد غذایی با اشاره به راهکار اساسی در خصوص کنترل قیمت اظهار داشت: عرضه شکر در بورس تامین کننده کل نیاز کشور نیست از این رو لازم است که بنکداران وارد عمل شوند تا با رقابت با یکدیگر قیمت ها کنترل شود.
منبع خبر: خبرنگاران جوان